“תיקון עולם” נכנסת לבתי המרקחת – ומעלה מחירים

חברת הקנאביס המפורסמת בישראל "תיקון עולם" מצטרפת לאסדרה החדשה ותמכור את מוצריה בבתי מרקחת במחירים גבוהים בהרבה מבעבר. חברות נוספות צפויות להצטרף אף הן בקרוב.

פרסום ראשון: החל ממחר מתחילה חברת “תיקון עולם” לשווק את מוצרי הקנאביס שלה במתכונת האסדרה החדשה של בתי המרקחת, ובמחירים גבוהים בהרבה מבעבר – כך עולה מהודעה שנתקבלה בדקות האחרונות במכשירי הטלפון של המטופלים.

המשמעות היא שבניגוד לבעבר יוכלו כלל המטופלים המחזיקים במרשמים לבתי מרקחת לרכוש את מוצרי “תיקון עולם”, גם אם אינם “משוייכים” לחברה באופן ישיר כפי שהיה עד כה באסדרה הישנה.

כאמור תהיה עלייה חדה במחירים: בעוד שעד כה שילמו מטופלי החברה 370 ש”ח בחודש במתכונת האסדרה הישנה, החל ממחר ישלמו המטופלים 150 ש”ח עבור כל בקבוק שמן או תפרחות גרוסות או גליליות (ג’וינטים), וכ-180 ש”ח עבור כל שקית תפרחות קנאביס שיתווספו לשיווק החל מחודש נובמבר או דצמבר.

לפיכך מטופל הזכאי ל-30 גרם תפרחות קנאביס, ישלם 540 ש”ח ועוד 50 ש”ח על השינוע – בניגוד למחיר הקודם שעמד על 370 ש”ח ועוד 100 ש”ח עבור השינוע. כלומר עלייה של 25% במחיר לפחות, ואף הרבה יותר מכך עבור מי שמקבל מעל 30 ג’ בחודש. מטופלים המשוייכים לחברה בעלי רישיון בתוקף שנמצאים עדיין באסדרה הישנה ימשיכו לשלם 370 ש”ח עד סוף השנה או עד גמר המלאי.

הסחורה שתימכר באסדרה החדשה החל ממחר היא סחורה מתוצרת NON-GMP, כלומר כזו שיוצרה עוד בטרם הטמעת תקני הייצור החדשים ואוחסנה עד כה במחסני החברה. סחורה חדשה שעומדת בתקן תימכר אולי בעתיד.

בשלב ראשון החברה לא תמכור תפרחות קנאביס שלמות, אלא רק אולי בעוד מספר חודשים. במקום זאת ישווקו בינתיים רק מוצרים מסוג גליליות (ג’וינטים), שמני קנאביס וקנאביס גרוס במחירים של 150 ש”ח למוצר כאמור.

בהודעה ששלחה החברה למטופלים הוצג פירוט המוצרים שיהיו זמינים החל ממחר: שמן ארז-אבידקל INDICA T5/C5, תפרחות מיכאל גרוסות SATIVA T3/C15 וגליליות אלסקה SATIVA T15/C3 או T20/C4.

כמו כן המוצרים לא יהיו זמינים בבתי המרקחת בשלב ראשון, אלא רק בחודש הבא. עד אז יוכלו כל המטופלים המחזיקים במרשם להזמין את המוצרים בשינוע דרך מוקד הלקוחות של החברה במספר 035445860.

“תיקון עולם שמחה לבשר שניתן לקבל חלק ממוצריה באמצעות מרשם לבתי המרקחת,” נכתב בהודעה. “בשלב הראשון ניתן להזמין משלוח עד הבית באמצעות מרשם. אנו משקיעים מאמצים רבים כדי לנפק בהקדם תפרחות ומוצרים נוספים גם באסדרה החדשה, לכל סוגי המרשמים. נשוב ונעדכן עם התרחבות המלאי והתפוצה.”

ההחלטה על העלאת המחירים מגיעה למרות התחייבות מפורשת שנתנה החברה שלא להעלות מחירים מעבר ל-370 ש”ח, גם לאחר הטמעת הרפורמה. לטענתם הפרה זו של הבטחתם באה בגלל החלטת משרד הבריאות לחייב את בעלי החברה צחי כהן למכור את הפעילות בישראל.

לדבריהם חברת “תיקון” העולמית סיבסדה וקיוותה להמשיך לסבסד את העלויות למטופלים בישראל, אך בעקבות ההחלטה לא יימשך הסיבסוד. בימים אלה מתנהל משא ומתן על מכירת החברה בישראל לבעלי חברת “קנביט”, ברק רוזן, בעבור כ-150 מיליון ש”ח.

מלבד תיקון עולם התחילו או יתחילו בקרוב מאוד לשווק קנאביס בבתי מרקחת גם החברות הותיקות האחרות: “קנדוק”, “IMC”, “פארמוקן”, ו”טבע אדיר”, ששיווקו עד כה רק במתכונת האסדרה הישנה בלבד.

בכך יגדל מספר החברות המשווקות קנאביס בבתי מרקחת משתיים עד כה, לשבע – מהלך שאמור לפתור את בעיית המחסור החמור בקנאביס בבתי המרקחת. עם זאת בשלוש מהחברות הנ”ל – “קנדוק”, “IMC”, ו”בטר” – החל מחסור למטופלים באסדרה הישנה בעקבות העברת הסחורה לבתי המרקחת.

בשבועות הקרובים צפויה להתחיל גם פעילותו של מפעל קנאביס רביעי בישראל, של חברת “יוניבו”, שצפוי לספק לבתי המרקחת תוצרת מייצור עצמי שיגודל בחוות קנאביס חדשות שקמו בשנה האחרונה, וכן תוצרת של חברת “קנדוק” שחתמה עמה על הסכם.

נכון להיום כ-50% מהמטופלים כבר מחזיקים במרשים לבית מרקחת, רובם במקביל לרישיון באסדרה הישנה. על פי הנחיית משרד הבריאות הופנו בשלב הראשון כ-30% מהתוצרת לבתי המרקחת, ובחודש הבא יופנו כבר 50% ולאחר מכן 70% וכן הלאה, עד סוף דצמבר – אז מקווים במשרד הבריאות להשלים את העברת כלל המטופלים לקבלת אספקה בבתי מרקחת.

במקביל צפויה בתחילת שבוע הבא החלטת בג”ץ בעניין העתירה לעצירת הרפורמה, זאת לאחר דיון סוער שנערך אתמול ובמהלכו לא הצליחו נציגי משרד הבריאות להשיב לטענות על עליית מחירים חדה, מחסור באספקה ומתודת טיפול שאינה מבוססת מדע.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר